Hey, It's Me

Assalammualaikum :)

Ana, sebuah cerita ringkas untuk semua.

Sebarang kekurangan di sana sini mohon diampunkan. Saya cuma menulis mengikut apa yang terlintas, bukanlah mengikut kamus dewan bahasa dan pustaka :P


Saturday 4 May 2013

Diari Buat Razz [Prolog]


Prolog

Buku kecil berwarna biru tua ditangan dipandang sekilas sebelum tangan menggenggam erat buku itu. Keluhan kecil dilepaskan sebelum perlahan-lahan buku itu dibuka. Diselak helaian demi helaian.

15 Mei,

Hari ni aku jumpa dia lagi. Macam biasa dia akan duduk di meja yang sama. Tenung buku macam nak tembus. Agak-agak dia tau tak aku selalu perhatikan dia? Tak kisahlah. Selagi dia ada kat situ macam senang nak study. Eh?

Senyuman nipis ditarik melepasi bibir. Helaian seterusnya diselak lagi.

20 Mei,

Hoooo, dia ada lagi! Dia ni memanjang kat library dah kenapa? Tak belajar ke? Tapi, bila dia ada ni macam semangat sikit nak belajar. Hahaha. Gediknya kau, Farha!

Kepala digelengkan membaca apa yang ditulisnya di dalam buku kecil berwarna biru tua itu. Apa kebudak-budakan sangat aku ni? Farha…Farha…Tangan terhenti pada muka surat terakhir buku kecil berwarna biru tua itu. Patah-patah perkataan yang tertulis di atas kertas dipandang lama. Bibir mengoyak senyuman tawar.

Hai Razz.

Rindu aku tak? Aku rindu kau. Kau bahagia sekarang? Aku bosan sebab kau takde. Aku rasa macam malas dah nak belajar tapi sebab hadiah kau tu aku belajar jugaklah walaupun naik sesak kepala otak ni.

Razz…
Kenapa kau tinggalkan aku? :(

Buku berwarna biru tua itu ditutup. Matanya dipejamkan rapat-rapat. Razzen Syah, aku rindu kau!



1 comment: