Hey, It's Me

Assalammualaikum :)

Ana, sebuah cerita ringkas untuk semua.

Sebarang kekurangan di sana sini mohon diampunkan. Saya cuma menulis mengikut apa yang terlintas, bukanlah mengikut kamus dewan bahasa dan pustaka :P


Thursday 25 July 2013

Kosong

Apa engkau tau apa yang bermain di fikirkanku?
Nah, engkau katakan seolah-olah kau pembaca fikiran
Tapi malang sekali kau hanya pandai bermain kata
Tanpa pernah sekalipun kau cuba memahaminya

Aku memandang kosong ke hadapan
Memandang kosong wajah kau yang tersenyum ke arahku
Mencari sesuatu yang tersimpan jauh di sudut hati
Perasaan apa yang aku rasakan?
Kosong. Terus kosong.

Apa mungkin semudah itu aku melupakan?
Apa mungkin semudah itu aku menarik semula senyuman?
Apa mungkin semudah itu aku mendepakan tanganku?
Tiada apa yang mampu aku beri
Tiada lagi rasa yang mampu aku kongsikan dengan engkau.
Hanya kekosongan yang nyata

Tidakkah kau tahu perit yang aku rasakan?
Kau bertindak meninggalkan aku
Membiarkan aku merawat sendiri luka dihati
Mencipta bahagia di sudut dunia belah sana

Tidak pernah sekali aku menyalahkan
Tidak pernah juga aku berasa sesal
Cuma rasa terkilan dan hampa yang terus bertapak di hati

Jangan pernah kau tegar menabur janji
Jangan pernah kau tegar bermain dengan kata manis
Andai segala janji dan kata manis itu bakal kau musnahkan
Kau musnahkan dengan tindakanmu sendiri

Pergilah, jauh...
Aku rela, aku reda.
Dari awal kau bukan milikku
Aku sedar dan aku tahu

No comments:

Post a Comment